مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 12 مهر 1399 ساعت 11:352020-10-03اقتصادي

استقرار 32 هزار کلونی زنبور عسل در مراتع لار


رییس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان شمیرانات گفت: امسال با صدور مجوز به تعداد 146 مورد، 32 هزار و 387 کلونی زنبور عسل در مراتع ییلاقی لار استقرار یافتند.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا حسن شکری با بیان اینکه همزمان با فرا رسیدن فصل پاییز و خنک شدن هوا کلونی های زنبور به مناطق گرمتر منتقل شده اند، گفت: به منظور بهره برداری بهینه و اصولی از ظرفیت های عرصه های مرتعی لار، قبل از استقرار کلونی ها، عملیات ساماندهی زنبورداران با حضور کارشناسان منابع طبیعی و جهادکشاورزی به مرحله اجرا درآمد.

وی ادامه داد: در عملیات ساماندهی، مراتع مورد بازدید قرار گرفت و هر سامان عرفی بر اساس وضعیت پوشش گیاهی، تراکم گیاهان گلدار و شهددار، وضعیت منابع آبی، راه های دسترسی و.

برای استقرار کلونی ها در نظر گرفته شد.

شکری مراتع لار را از لحاظ تنوع گیاهی و جانوری منحصر به فرد دانست و یادآور شد: مراتع لار دارای ارزش های زیست محیطی و اقتصادی فراوانی است که حفظ آن از اهمیت زیادی برخوردار است.

برای تحقق بخشیدن به این امر مهم حمایت همه جانبه مسئولان و دست اندرکاران را می طلبد تا با تأمین اعتبارات مورد نیاز پروژه های احیایی و حفاظتی با سرعت بیشتری در سطح این مراتع اجرا شود.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

استقرار 32 هزار کلونی زنبور عسل در مراتع لار

استقرار 32 هزار کلونی زنبور عسل در مراتع لار