مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 12 مهر 1399 ساعت 10:202020-10-03سياسي

طرح دیمزارهای کم بازده در 280 هکتار از اراضی ملی زنجان اجرا شد


معاون فنی منابع طبیعی و آبخیزداری استان زنجان گفت: در280 هکتار از اراضی شیب دار استان زنجان طرح تبدیل دیمزار اجرا شده است.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری مهر ، جلیل سلطان نژاد با تاکید بر لزوم حفظ و حراست از عرصه ها و منابع طبیعی، گفت: برای مدیریت عوامل تخریب و کاهش خسارات زیان بار در اراضی ملی پروژه تبدیل دیمزارهای کم بازده را در دستور کار قرار داده ایم.

معاون فنی منابع طبیعی و آبخیزداری استان زنجان با اشاره به نقش مستقیم و غیرمستقیم مراتع در حیات موجودات زنده، افزود: حیات وحش وابسته به جنگل و مراتع هستند و این وظیفه ما است که با حفظ اراضی ملی و طبیعی حیات وحش را حفظ کنیم.

سلطانژاد افزود: طرح تبدیل دیم زارهای کم بازده یکی از عملیات احیایی و اصلاحی مراتع بشمار می رود که با هدف بهبود درآمد و معیشت جوامع محلی از طریق افزایش کیفیت و تولید علوفه، ایجاد پوشش گیاهی، جلوگیری از روان آب و فرسایش خاک در استان اجرا می گردد.

به گفته سلطان نژاد بذر ‏یونجه به طور رایگان در اختیار دامداران قرار می گیرد تا در مراتعی که تخریب شده یا دیمزار کم بازده بوده در آنجا کشت کنند.

معاون فنی منابع طبیعی و آبخیزداری استان گفت: سال گذشته در 280 هکتار از اراضی شیب دار استان طرح تبدیل دیمزار اجرا شده است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

طرح دیمزارهای کم بازده در 280 هکتار از اراضی ملی زنجان اجرا شد

طرح دیمزارهای کم بازده در 280 هکتار از اراضی ملی زنجان اجرا شد