مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 12 مهر 1399 ساعت 07:202020-10-03سياسي

سرنوشت نامعلوم عوارض آلایندگی در سال های گذشته


درحالی که نمایندگان مجلس درحال بررسی طرحی برای حذف سهم صندوق محیط زیست از عوارض آلایندگی هستند، معاون محیط زیست انسانی سازمان حفاظت محیط زیست می گوید که اکنون پرسش اصلی این است که درآمد ناشی از عوارض آلایندگی که سالانه مبلغ زیادی را شامل می شود، - چگونه و با چه نظارتی هزینه شده است؟ وزارت کشور می گوید که ریالی از این پول ها را ندیده است.

از سوی دیگر پولی هم برای محیط زیست طی تمام این سال ها واریز نشده است.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، هفته گذشته نمایندگان مجلس شورای اسلامی یک فوریت طرحی را تصویب کردند که در صورت نهایی شدن آن سهم صندوق محیط زیست از عوارض آلایندگی حذف می شود و به دنبال آن بودجه شهرداری ها و دهیاری ها افزایش می یابد.

آن طور که نمایندگان مجلس شورای اسلامی بیان کرده اند اختصاص 35 درصد از عوارض آلایندگی به صندوق محیط زیست که در قانون بودجه 99 تصویب شده است باعث کاهش منابع درآمد اعتباری دهیاری و شهرداری ها و کاهش ارایه خدمات شهری و نارضایتی شهروندان و روستاییان می شود این درحالیست که در حال حاضر شهرداری ها توان پرداخت حقوق کارکنان خود را ندارد و در این شرایط بودجه آن ها کم شده است.

این اظهارنظرها در حالی مطرح می شود که براساس تبصره یک ماده 38 قانون مالیات بر ارزش افزوده صنایع و واحدهایی که در فهرست آلاینده محیط زیست قرار می گی


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

سرنوشت نامعلوم عوارض آلایندگی در سال های گذشته

سرنوشت نامعلوم عوارض آلایندگی در سال های گذشته