مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 12 مهر 1399 ساعت 05:502020-10-03سياسي

احترام به سالخوردگان از کودکی نهادینه شود


احترام به سالخوردگان از کودکی نهادینه شود.

- ایسنا/زنجان رییس حوزه علمیه علوی هیدج گفت: احترام به سالخوردگان از کودکی نهادینه شود.

حجت الاسلام احمد صالحی در گفت وگو با ایسنا، با بیان اینکه سالمندان در دین مبین اسلام از جایگاه والایی برخوردار هستند، عنوان کرد: این جایگاه به حدی است که خداوند متعال در آیه 23 و 24 سوره اسرا می فرماید: پروردگارت فرمان داده جز او را نپرستید و به پدر و مادر نیکی کنید، هرگاه یکی از آن ها ـ یا هر دو آن ها ـ نزد تو، به سن پیری برسند کم ترین اهانتی به آن ها روا مدار و بر آن ها فریاد مزن و گفتار لطیف و سنجیده بزرگوارانه به آن ها بگو.

بال های تواضع خویش را در برابرشان از محبت و لطف فرود آر و بگو پروردگارا همان گونه که آن ها تو را در کوچکی تربیت کردند مشمول رحمت شان قرار ده .

وی با تاکید بر اینکه احترام به سالمندان در سیره پیامبر اکرم (ص) و ائمه اطهار (ع) نیز مشهود است، عنوان کرد: پیامبر اسلام (ص) درباره جایگاه سالمندان در جامعه و خانواده می فرمایند: پیرمرد در میان خانواده‏اش، همچون یک پیامبر در میان امتش است .

صالحی، بی تقوایی و اختلاف عقاید را یکی از مهم ترین دلایل بی مهری به سالمندان در عصر ماشینی کنونی عنوان کرد و افزود: مهم ترین راهکار فائق آمدن بر این امر آن است که جوانان باید در زمینه اخلاقیات و عقاید مطال


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

احترام به سالخوردگان از کودکی نهادینه شود

احترام به سالخوردگان از کودکی نهادینه شود