مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 12 مهر 1399 ساعت 05:402020-10-03پزشكي

هورمونی که بر فشار خون موثر است


محققان پژوهشکده علوم غدد درون ریز و متابولیسم دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی مولکول اکسید نیتریک را که در گذشته یک پیام رسان موثر در تنظیم فشار خون شناخته می شد به عنوان یک هورمون معرفی کرده اند.

- محققان پژوهشکده علوم غدد درون ریز و متابولیسم دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی مولکول اکسید نیتریک را که در گذشته یک پیام رسان موثر در تنظیم فشار خون شناخته می شد به عنوان یک هورمون معرفی کرده اند.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، اکسید نیتریک مولکولی است که سال ها به عنوان یک پیام رسان شناخته شده است که تاثیرات زیادی در تنظیم فشار خون، دیابت و دیگر فعالیت های زیستی دارد که نقص در متابولیسم و یا کاهش تولید آن می تواند در بیماری های قلبی­ عروقی، بیماری مزمن کلیوی و برخی اختلالات غدد درون ریز نقش داشته باشد.

دکتر اصغر قاسمی، رییس مرکز تحقیقات فیزیولوژی پژوهشکده علوم غدد درون ریز و متابولیسم، درباره ویژگی های اکسید نیتریک گفت: برخی خصوصیات زیست شناختی اکسید نیتریک با خصوصیات یک هورمون تطابق دارد.

به همین علت و با هدف مروری بر خصوصیات عملکردهای این مولکول و تطابق آن با خصوصیات یک هورمون از دیدگاه کلاسیک مطالعه ای در مرکز تحقیقات فیزیولوژی انجام شده که این مطلب را تایید می کند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

هورمونی که بر فشار خون موثر است

هورمونی که بر فشار خون موثر است