مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 10 مهر 1399 ساعت 14:002020-10-01دانش

معرفی دانشگاه های برتر در تحقیقات کرونایی


ویروس کرونا نحوه انجام تحقیقات را در بسیاری از رشته ها دگرگون کرده و حتی رتبه بندی دانشگاه های جهان را در سال 2021 تغییر داده است.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازمهر، نظام آموزش عالی تایمز (timeshighereducation) هرساله دانشگاه‌های جهان را از منظر آموزش، پژوهش و استنادها (تأثیر تحقیق) چشم انداز بین‌المللی و درآمد از صنعت رتبه بندی می‌کند اما امسال کروناویروس بر روی میزان تحقیقات دانشگاه‌ها اثرگذاشته است و نظام آموزش عالی تایمز این موضوع را مورد بررسی قرار داده است.

ایجاد یک پروژه تحقیقاتی مهم در عرض چند هفته در مواقع عادی‌تر به عنوان یک دستاورد قابل توجه تلقی می‌شود اما ویروس کرونا، انتظارات در زمینه تحقیقات را تغییر داده است.

با این حال ویروس کرونا بیش از علم و بودجه تحقیقاتی سرعت دارد و به سرعت در حال تغییر است.

بسیاری از محققان از روند جدید تحقیقات در مواجهه با Covid-19 استقبال کرده‌اند و برخی امیدوارند که با پایان همه گیری این تحقیقات ادامه یابد.

با این حال برخی نظر دیگری دارند.

در مقاله‌ای درباره رفتار انسانی که در ماه ژوئن منتشر شد، محققانی از کانادا، دانمارک و اسپانیا خاطرنشان کردند که زمان دریافت مقاله علمی توسط یک ژورنال و پذیرش آن برای انتشار از 100 روز قبل از همه گیری کرونا به 6 روز کاهش یافته است و هر هفته حدود 367 مقاله Covid-19 یا م


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

معرفی دانشگاه های برتر در تحقیقات کرونایی

معرفی دانشگاه های برتر در تحقیقات کرونایی