مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 10 مهر 1399 ساعت 11:502020-10-01اقتصادي

جزییات مصوبه ترخیص فوری کالاهای دپو شده در گمرک و بنادر


با ابلاغ مصوبه مربوط به تسهیل در ورود و تعیین تکلیف کالاهای وارده به اماکن گمرکی، ترخیص قطعی کالا و رفع تعهدات واردات ظرف 45 روز پس از تخصیص ارز از گمرک انجام خواهد شد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، با انباشت نزدیک به هشت میلیون تن کالا در گمرک و بنادر و موانعی که به ویژه در حوزه ارز در رابطه با ترخیص این کالاها وجود داشت اخیرا جهانگیری معاون اول رییس جمهوری طی سفری به استان هرمزگان و بازدید از مجتمع بندی شهید رجایی در جریان وضعیت کالاهای دپو شده قرار گرفت و در نهایت با مذاکرات صورت گرفته بین دستگاه های ذیربط توافقات صورت گرفته، چند مورد در راستای تسهیل در ورود و تعیین تکلیف کالاهای وارده به اماکن گمرکی مصوب شد.

این در حالی است که به تازگی معاون اول رییس جمهوری تصمیمات اتخاذ شده در جریان سفر اخیر را جهت اجرا به دستگاه های ذیربط ابلاغ کرده است.

طبق آنچه که ارونقی -معاون فنی و امور گمرکی ایران -در رابطه با جزییات این مصوبات اعلام کرده ترخیص قطعی کالا و رفع تعهدات واردات ظرف 45 روز پس از ترخیص ارز از گمرکات انجام خواهد شد.

اما جزییات مصوبه مربوط به تسهیل در ترخیص کالاهای دپو شده در گمرک و بنادر به شرح زیر است.

طبق این مصوبه در خصوص واردات اعتباری کالاهای اساسی مقرر شد : الف) شماره ثبت سفارش در لیست اعلامی وزارتخانه مربوطه باشد ب) ظرف 45 روز پ


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

جزییات مصوبه ترخیص فوری کالاهای دپو شده در گمرک و بنادر

جزییات مصوبه ترخیص فوری کالاهای دپو شده در گمرک و بنادر