مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 10 مهر 1399 ساعت 07:252020-10-01اقتصادي

آبخیزداری و آبخوانداری، راهی برای مقابله با بی آبی


مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان زنجان گفت: اجرای پروژه های آبخیزداری و آبخوانداری یکی از اقدامات مفید و موثر برای مدیریت آب های سطحی و کمک به تغذیه آب های زیرزمینی در دنیا است که در ایران نیز با اقبال عمومی روبه رو شده است.

- ایسنا/زنجان مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان زنجان گفت: اجرای پروژه های آبخیزداری و آبخوانداری یکی از اقدامات مفید و موثر برای مدیریت آب های سطحی و کمک به تغذیه آب های زیرزمینی در دنیا است که در ایران نیز با اقبال عمومی روبه رو شده است.

خلیل آقاجانلو در گفت وگو با ایسنا، در رابطه با پروژه های آبخیزداری و آبخوانداری، با اشاره به شرایط جغرافیایی و بارندگی های سیل آسای کشور و استان زنجان، اظهار کرد: در ایام مختلف سال شاهد آن هستیم.

همچنین موضوع خشکسالی و کم آبی و برداشت بی رویه از آب های زیرزمینی، از جمله چالش های موجود استان زنجان است که در آینده می تواند مشکلات زیادی را ایجاد کند.

این مسئول با تاکید بر اینکه اجرای طرح های آبخیزداری و آبخوان داری سیلاب های فصلی و روان آب های سطحی کنترل و مدیریت شده و خسارت های ناشی از سیلاب ها را نیز کاهش پیدا می کند، تصریح کرد: این طرح توانسته تاثیر به سزایی در میزان تولید محصولات کشاورزی داشته باشد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

آبخیزداری و آبخوانداری، راهی برای مقابله با بی آبی

آبخیزداری و آبخوانداری، راهی برای مقابله با بی آبی