مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 9 مهر 1399 ساعت 09:052020-09-30فرهنگي

ایجاد امید، شناخت و آگاهی؛ ویژگی اشعار مولانا


ویژگی های بارزی در اشعار و دریافت های مولانا وجود دارد که همیشه بر روی آن ها تاکید دارد و آن ها امید دادن به مردم و سالکان، - ایسنا/خراسان رضوی یک استاد ادبیات گفت: ویژگی های بارزی در اشعار و دریافت های مولانا وجود دارد که همیشه بر روی آن ها تاکید دارد و آن ها امید دادن به مردم و سالکان، حرکت و پویایی بخشیدن و ایجاد شناخت و آگاهی است.

دکتر محمد بهنام فر در نشست مجازی بزرگداشت مولوی به همت انجمن ترویج زبان و ادب فارسی در خراسان در خصوص جایگاه شناخت و آگاهی در منظومه فکری مولانا اظهار کرد: تمام اندیشمندان، ادیبان و شاعران بزرگ ایران و جهان که با افکار و آثار مولانا آشنا شده اند او را بزرگترین شاعر، اندیشمند و عارف جهان نامیده اند.

استادان بزرگ داخل کشور مانند استاد شفیعی کدکنی مولانا را شاعرترین شاعر جهان می دانند، استاد فروزان فر نیز همین طور و جلال الدین همایی که مجتهد هم بوده درمورد مولانا می گوید که اگر از مقام پیامبر و ائمه معصومین بگذریم فکر نمی کنم که کسی در عمق تفکر و وسعت اندیشه به اندازه مولانا آمده باشد و پس از پیامبر و ائمه او را بزرگترین متفکر جهان می داند.

وی افزود: اندیشمندان بزرگ خارجی نیز مانند نیکلسون که مصحح، مترجم و شارع آثار مولانا است، او را بزرگترین عارف جهان می نامد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

ایجاد امید، شناخت و آگاهی؛ ویژگی اشعار مولانا

ایجاد امید، شناخت و آگاهی؛ ویژگی اشعار مولانا