مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 9 مهر 1399 ساعت 09:002020-09-30اقتصادي

طرح آزمایشیِ تشخیص کووید 19 با سگ های کرونایاب در فرودگاه هلسینکی


اجرای آزمایشی طرحی که از طریق آن سگ های جست وجوگر برای تشخیص ویروس کرونا در مسافران مورد استفاده قرار می گیرند در فرودگاه هلسینکی در فنلاند آغاز شده است.

- اجرای آزمایشی طرحی که از طریق آن سگ های جست وجوگر برای تشخیص ویروس کرونا در مسافران مورد استفاده قرار می گیرند در فرودگاه هلسینکی در فنلاند آغاز شده است.

  به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، این آزمایش در پی تحقیق دانشکده دامپزشکی دانشگاه هلسینکی انجام می شود که نشان داده است سگ ها قادرند با درصد اطمینان بالایی ویروس کووید 19 را تشخیص دهند.

در این آزمایش از16 سگ یعنی چهار سگ در هر نوبت استفاده می شود.

متصدی فرودگاه فنلاند اظهار داشت: تا آن جایی که اطلاع داریم هیچ فرودگاهی تلاش نکرده است تا از قوه بویایی سگ ها در چنین مقیاس گسترده ای برای تشخیص بیماری کووید-19 استفاده کند و اکنون ما در این زمینه پیشرو هستیم.

در این آزمایش هیچ ارتباط فیزیکی بین سگ ها و مسافران وجود ندارد و افرادی که مبتلا به ویروس تشخیص داده شده اند برای حصول اطمینان کامل، یک آزمایش معمولی هم خواهند داد.

این سگ ها آموزش دیده اند تا بوی این بیماری را تنها در هفت دقیقه تشخیص دهند.

این عملیات در فرودگاه به این شکل انجام می شود که مسافران یک دستمال را روی پوست خود می کشند و سپس آن را در یک ظرف قرار می دهند، سپس این نمونه در اتاقکی


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

طرح آزمایشیِ تشخیص کووید 19 با سگ های کرونایاب در فرودگاه هلسینکی

طرح آزمایشیِ تشخیص کووید 19 با سگ های کرونایاب در فرودگاه هلسینکی