مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 9 مهر 1399 ساعت 08:502020-09-30سياسي

حاج آقا نماینده! ما به این پول می گوییم رشوه نه شیرینی


تصور کنید کارمند یک اداره هر روز از افراد مختلف شیرینی 2 میلیونی دریافت کند و اگر 4 جمعه را از آن کم کنیم، این شیرینی می شود 52 میلیون در یک ماه! - حاج آقا نماینده! ما به این پول می گوییم رشوه نه شیرینی تصور کنید کارمند یک اداره هر روز از افراد مختلف شیرینی 2 میلیونی دریافت کند و اگر 4 جمعه را از آن کم کنیم، این شیرینی می شود 52 میلیون در یک ماه! عصرایران؛ مصطفی داننده- حجت الاسلام سیدکاظم موسوی، نماینده مجلس، درباره تفاوت رشوه و شیرینی که در ادارات رد و بدل می‌شود گفت:« اعتقاد من بر این است که شیرینی اگر پُرملات باشد با رشوه یکی است و تفاوتی ندارد اما اگر فردی یک جعبه شیرینی یا مبلغی معادل 500 هزار تومان تا 1 و 2 میلیون تومان پرداخت کند، تنها شیرینی محسوب می‌شود همانطور که شخصی به خانه کسی می‌رود و به اندازه بضاعت خود هدیه می‌دهد.

» این که حاج آقا اعتقاد دارند، پرداخت 2 میلیون تومان به کارمند یک اداره شیرینی است به خودشان مربوط است اما از نظر ما و آنگونه که یادمان داده‌اند اینگونه پول‌ها رشوه است.

بُردن شیرینی به خانه یک دوست و یا آشنا به خاطر محبت و ابراز علاقه است و نه انجام شدن کار.

وقتی شما برای کسی که کاری برای شما انجام داده است یا قرار است انجام بدهد که وظیفه اوست، پولی پرداخت می‌کند حتی اگر 2 میلیون تومان


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

حاج آقا نماینده! ما به این پول می گوییم رشوه نه شیرینی

حاج آقا نماینده! ما به این پول می گوییم رشوه نه شیرینی