مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 9 مهر 1399 ساعت 06:552020-09-30بين الملل

نخستین پرتاب سرنشین دار ناسا با موشک و فضاپیمای آمریکایی


نخستین پرتاب سرنشین دار ناسا با موشک و فضاپیمای آمریکایی دارای تاییدیه تجاری و تحت مالکیت تجاری یک ماه دیگر عملیاتی می شود.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرنگار گروه علمی و دانشگاهی خبرگزاری فارس به نقل از شینهوا، ناسا، سازمان هوانوردی آمریکا و اسپیس ایکس شرکت خصوصی آمریکایی، ماه آینده را برای انجام مأموریت تاریخی سرنشین دار به ایستگاه فضایی نهایی کردند.

بر اساس بیانیه روز سه شنبه ناسا، این سازمان و اسپیس ایکس در تاریخ 31 اکتبر ساعت 2:40 بامداد به وقت منطقه زمانی شرقی ماموریت SpaceX Crew-1 را راه اندازی می کنند و طی آن فضانوردان به ایستگاه فضایی بین المللی (ISS) منتقل می شوند.

فضانوردان مایکل هاپکینز، ویکتور گلوور و شانون واکر از آمریکا و سوییچی نوگوچی از آژانس اکتشاف هوافضای ژاپن با موشک Falcon 9 از مجتمع پرتاب 39 پایگاه فضایی کندی ناسا در فلوریدا به ایستگاه فضاپیمای SpaceX Crew Dragon منتقل خواهند شد.

به گفته اداره کل ملی هوانوردی و فضا، این نخستین باری است که یک خدمه ایستگاه فضایی بین المللی با موشک و فضاپیمای آمریکایی دارای تاییدیه تجاری و تحت مالکیت تجاری آمریکا پرواز می کند.

قرار است پس از پرتاب، فضانوردان Crew-1 برای یک مأموریت علمی 6 ماه را در ایستگاه فضایی بین المللی و در مدار زمین سپری کنند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

نخستین پرتاب سرنشین دار ناسا با موشک و فضاپیمای آمریکایی

نخستین پرتاب سرنشین دار ناسا با موشک و فضاپیمای آمریکایی