مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 9 مهر 1399 ساعت 06:302020-09-30پزشكي

فشار خون و دیابت مهمترین فاکتورهای بیماری قلبی در یزد است


معاون رجیستری مرکز تحقیقات قلب و عروق استان یزد گفت: فشار خون و دیابت مهمترین فاکتورهای ابتلا به انواع بیماری های قلبی در یزد است.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس از یزد، دکتر مهدیه سادات نماینده در جمع خبرنگاران با بیان این که پروژه کوهورت قلب سالم به منظور شناسایی فاکتورهای ابتلا به انواع بیماری های قلبی عروقی در استان یزد اجرا شده، اظهار کرد: تاکنون بالغ بر 15 مقاله علمی در این خصوص تهیه و چاپ شده است.

وی فشار خون و دیابت را دو عامل جدی ایجاد بیماری های قلبی در استان یزد دانست و افزود:  طبق بررسی انجام شده افراد دیابتی در استان یزد دو برابر افراد غیردیابتی به بیماری های قلبی مبتلا می شوند.

معاون رجیستری مرکز تحقیقات قلب و عروق استان یزد گفت: بر اساس تحقیقات انجام شده میانگین سنی افرادی که به دیابت و فشار خون مبتلا می شوند 50 سال و میانگین سنی افراد مبتلا به بیمارهای قلبی عروقی 61 است.

دکتر نماینده تصریح کرد: تغییر سبک زندگی و کنترل فاکتورهای خطر، سن ابتلا به بیماری های قلبی و عروقی را به تاخیر انداخته است.

مجری طرح کوهورت قلب سالم در یزد با بیان این که بر اساس تحقیقات انجام شده، 12 درصد افراد در سنین 40 تا 45 سال به بیماری های قلبی عروقی مبتلا می شوند، خاطرنشان کرد: 60 درصد افرادی که دچار سکته های قلبی می شوند فاکتورهای خطر را درک ولی


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

فشار خون و دیابت مهمترین فاکتورهای بیماری قلبی در یزد است

فشار خون و دیابت مهمترین فاکتورهای بیماری قلبی در یزد است