مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 9 مهر 1399 ساعت 06:202020-09-30پزشكي

زبان اشاره هم «لهجه» دارد/ناشنوایان در مورد ایجاد «زبان اشاره ایرانی» نظر دهند


معاون امور توانبخشی سازمان بهزیستی کشور با بیان اینکه معلولیت ناشنوایی شایع ترین معلولیتی است که کودکان در حوالی تولد با آن متولد می شوند، - زبان اشاره هم لهجه دارد/ناشنوایان در مورد ایجاد زبان اشاره ایرانی نظر دهند معاون امور توانبخشی سازمان بهزیستی کشور با بیان اینکه معلولیت ناشنوایی شایع ترین معلولیتی است که کودکان در حوالی تولد با آن متولد می شوند، گفت: سال گذشته بیش از 2000 کودک کاشت حلزون داشتند.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، محمد نفریه با بیان اینکه معلولیت ناشنوایی شایع ترین معلولیتی است که کودکان در حوالی تولد با آن متولد می شوند، گفت: به دلیل اینکه ناشنوایی در ارتباطات فردی، اجتماعی و کلامی تاثیر مستقیم دارد، بهتر است این نقص سریع تر شناسایی و مداخله شود.

اگر زیر سه ماه تشخیص و زیر 6 ماه مداخله به صورت های مختلف ( از دستگاه توسعه شنوایی تا دیگر اقدامات) انجام شود، کودک می تواند به صورت نرمال بزرگ شود.

وی ادامه داد: به همین دلیل است که سازمان بهزیستی از سال 86 طرح غربالگری شنوایی را در دست اقدام دارد که سال گذشته بیش از 92 درصد کودکان در سطح کشور غربال شدند.

زیر 6 ماه نیز مداخله شروع می شود که این موضوع نیز انواع مختلف تربیت شنیداری، تربیت گفتاری، دستگاه سمعک دارد و در نهایت کاشت حلزون مطرح است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

زبان اشاره هم «لهجه» دارد/ناشنوایان در مورد ایجاد «زبان اشاره ایرانی» نظر دهند

زبان اشاره هم «لهجه» دارد/ناشنوایان در مورد ایجاد «زبان اشاره ایرانی» نظر دهند