مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 9 مهر 1399 ساعت 04:552020-09-30اقتصادي

دومین پمپ فشار قوی آب شیرین کن جزیره هرمز، وارد مدار تولید شد


این پمپ فشار قوی آب شیرین کن را متخصصان یکی از شرکت های دانش بنیان پارک علم و فناوری کشور تولید کرده اند.

- ایسنا/هرمزگان بخشدار هرمز گفت: این پمپ فشار قوی آب شیرین کن را متخصصان یکی از شرکت های دانش بنیان پارک علم و فناوری کشور تولید کرده اند.

سید مجدالدین حسینی صبح امروز(نهم مهرماه) در آیین آغاز به کار این پم فشار قوی، با اشاره به قطعی همیشگی آب در جزیره هرمز افزود: با راه اندازی این پمپ ها تولید آّب از 65، به 79 متر مکعب در ساعت افزایش یافت.

وی تصریح کرد: هزینه یک میلیارد و 200 میلیون تومانی ساخت این پمپ ها از اعتبارات بخش خصوصی تامین شده است که 70 درصد صرفه جویی ارزی دارد.

بخشدار هرمز عنوان کرد: پیش از این ساخت این پمپ ها در اختیار کشورهای اروپایی بود و در زمان تحریم از فروش آن به کشور خودداری کردند.

حسینی اظهار کرد: این محصول از نظر کیفیت و بازدهی بالا، قابلیت رقابت با محصولات اروپایی، و سالانه بیش از 5 میلیون دلار صرفه جویی ارزی دارد.

وی گفت: بخش زیادی از مشکلات آب آشامیدنی هرمز با در مدار قرار گرفتن منابع دو هزار و 300 مترمکعبی ذخیره سازی آب، و افزایش تولید به طور اساسی برطرف می شود.

بخشدار هرمز اضافه کرد: مخازن دو هزار و 300 مترمکعبی، با 67 درصد پیشرفت فیزیکی در دست ساخت است و در صورت تامین 4 میلیارد تومان اعتبار مورد نیاز، در مدت ش


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

دومین پمپ فشار قوی آب شیرین کن جزیره هرمز، وارد مدار تولید شد

دومین پمپ فشار قوی آب شیرین کن جزیره هرمز، وارد مدار تولید شد