مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 8 مهر 1399 ساعت 13:452020-09-29اقتصادي

برنج کامفیروزی روانه بازار شد


رییس مرکز جهاد کشاورزی کامفیروز جنوبی شهرستان مرودشت گفت: برداشت شلتوک از بالغ بر هفت هزار هکتار مزارع کامفیروز جنوبی از هفته اول مهر آغاز شده و تا نیمه آبان ماه ادامه دارد.

- علی نقی قاسمی با بیان اینکه متوسط عملکرد شلتوک در هکتار حدود پنج تن است، اظهار کرد: پیش بینی می شود بالغ بر 36 هزار تن شلتوک خشک تولید و روانه بازار شود.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا به نقل از جهادکشاورزی فارس، قاسمی افزود: کشت برنج در خزانه از اوایل اردیبهشت آغاز می شود و نشا کاری نیز از پانزدهم خرداد آغاز و تا پانزدهم تیر ماه ادامه دارد.

قاسمی با بیان اینکه برنج کامفیروزی به دلیل کیفیت بالا و عطر و طعم مناسب، ازجایگاه ویژه ای برخوردار است، خاطر نشان کرد: مهمترین ارقام برنج تولیدی در این بخش رقم چمپای کامفیروزی و انواع لنجان است که بازار پسندی ویژه ای دارد.

او عنوان کرد: با توجه به محدودیت منابع آبی برای مصرف بهینه آب در زراعت برنج، آبیاری با شیوه غرقابی دائم که راندمان پایینی دارد توسط کشاورزان با آبیاری تناوبی جایگزین شده است و آبیاری مزارع دو روز در میان انجام می شود.

به گفته قاسمی، تهویه خاک و خارج کردن گازهای سمی، صرفه جویی در میزان آب مصرفی، کاهش مشکلات ناشی از نبود زهکشی و افزایش عملکرد از دیگر مزایای آبیاری تناوبی است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

برنج کامفیروزی روانه بازار شد

برنج کامفیروزی روانه بازار شد