مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 8 مهر 1399 ساعت 12:102020-09-29پزشكي

واکسن کرونای برگزیده جایزه مصطفی (ص) جدیدترین فناوری را دارد


رییس گروه علم و فناوری زیستی و پزشکی جایزه مصطفی (ص) گفت: واکسن کرونای در حال توسعه توسط پروفسور اوگور شاهین، برگزیده جایزه مصطفی (ص) 2019، - به گزارش سایت قطره و به نقل ازگروه علمی و دانشگاهی خبرگزاری فارس به نقل از ستاد ارتباطات و اطلاع رسانی جایزه مصطفی(ص)، رسول دیناروند، رییس گروه علم و فناوری زیستی و پزشکی جایزه مصطفی (ص) در برنامه چرخ شبکه چهار سیما با موضوع آخرین وضعیت پروژه های ساخت واکسن همین نوع هستند.

استاد دانشگاه علوم پزشکی تهران در ادامه گفت: اما نسل آخر که نسل چهارم واکسن است و تاکنون واکسنی بر این اساس نداشتیم، با استفاده از ام ار ان ای/ RNA messanger (آر.

ان.

ای پیام رسان) تولید می شوند و دو شرکت، پیشرو در توسعه این نوع از واکسن هستند.

دیناروند گفت: در این روش به جای اینکه ژن سلول بدن دستکاری شود که می تواند باعث بروز عوارض خطرناک شود و حتی سرطان زایی آن هم اثبات شده، ام اران ای خودش پیام رسان می­شود و برای اینکه در ریبوزوم سلول شاهد تولید آنتی ژن ویروسی با عوارض کمتر و سرعت بالاتر تولید واکسن باشیم، البته توسعه فناوری سال­ها وقت برده است ولی وقتی این پلتفرم ایجاد شده، روند تحقیقات کوتاه تر هست.

وی ادامه داد: شرکت بایو­نتک آلمان که موسس آن پروفسور اوگور شاهین، دانشمند مسلمان ترکیه ای الاصل و برگزیده جایزه مصطفی(ص) 2019 هست، پلتفرم ام ار ان ای


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

واکسن کرونای برگزیده جایزه مصطفی (ص) جدیدترین فناوری را دارد

واکسن کرونای برگزیده جایزه مصطفی (ص) جدیدترین فناوری را دارد