مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 8 مهر 1399 ساعت 11:402020-09-29بين الملل

درخواست نخست وزیر مجارستان برای استعفای معاون فون درلاین


نخست وزیر مجارستان خواستار استعفای معاون رییس کمیسیون اروپایی بابت اظهارات عمومی تحقیرآمیز درباره دموکراسی در مجارستان شده است.

- نخست وزیر مجارستان خواستار استعفای معاون رییس کمیسیون اروپایی بابت "اظهارات عمومی تحقیرآمیز" درباره دموکراسی در مجارستان شده است.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، به نقل از خبرگزاری رویترز، ویکتور اوربان، نخست وزیر 57 ساله مجارستان با رهبران اتحادیه اروپا بابت اقداماتش در ایجاد اصلاحات در سیستم قضایی، رسانه ای و آکادمیک و کنترل بیشتر آنها توسط دولت درگیر است.

منتقدان در اتحادیه اروپا می گویند که وی از حقوق دولت های ملی و اکثریت قومی در ازای قوانین عمومی پذیرفته شده رفتارهای مدنی دفاع می کند.

اما اوربان این اتهامات را رد کرده است.

وی در نامه ای به اورزولا فون در لاین، رییس کمیسیو اروپایی که امروز (سه شنبه) منتشر شد، نوشت: به گفته ورا ژورووا، معاون رییس کمیسیون اروپایی، در مجارستان یک دموکراسی بیمار در حال ساخته شدن است.

درخواست اوربان برای برکناری معاون رییس کمیسیون اروپا در حالی مطرح شده که این کشور در آستانه احیای نه چندان موفق ناشی از بحران پاندمی کروناویروس است.

نخست وزیر مجارستان در گذشته سخنرانی های آتشینی داشته تا از خود چهره ای مدافع غرور ملی مجارستان و حق حاکمیت این کشور علیه تجاوزهای خ


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

درخواست نخست وزیر مجارستان برای استعفای معاون فون درلاین

درخواست نخست وزیر مجارستان برای استعفای معاون فون درلاین