مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 8 مهر 1399 ساعت 01:102020-09-28اقتصادي

تنها 6 شهری در ایران که حلزون در گوش می کارند


مدیرکل بهزیستی خراسان جنوبی با بیان اینکه 90 درصد کودکان ناشنوا از مادران سالم به دنیا می آیند، گفت: در حال حاضر در شش استان کشور عمل کاشت حلزون انجام می شود.

- ایسنا/خراسان جنوبی مدیرکل بهزیستی خراسان جنوبی با بیان اینکه 90 درصد کودکان ناشنوا از مادران سالم به دنیا می آیند، گفت: در حال حاضر در شش استان کشور عمل کاشت حلزون انجام می شود.

علی عرب نژاد در گفت وگو با ایسنا به مناسبت هفته جهانی ناشنوایی اظهار کرد: در خراسان جنوبی 3975 نفر به اختلالات شنوایی مبتلاء هستند که از این تعداد، 1675 نفر زن و 2300 نفر مرد هستند.

وی افزود: 50 درصد علل ناشنوایی ژنتیکی، 25 درصد به علت ناشناخته و حدود 25 درصد دیگر به علت بیماری های مادر حین بارداری و مسائل هنگام زایمان رخ می دهد.

عرب نژاد ادامه داد: تشخیص زودرس، اقدامات درمانی و پیگیری های پزشکی، وجود جوی آرام و پر عطوفت در خانواده، آموزش خانواده، برنامه تربیت شنیداری برای کودک ناشنوا، آموزش شیوه ارتباط شامل گفتارخوانی (لب خوانی) و زبان اشاره و شیوه های ارتباطی تلفیقی، سوادآموزی، حرفه آموزی، اشتغال و کاریابی، شرایط دریافت کمک هزینه کاشت حلزون، سیر روند اقدامات توانبخشی برای معلولان کم شنوا از ابتدای طفولیت است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

تنها 6 شهری در ایران که حلزون در گوش می کارند

تنها 6 شهری در ایران که حلزون در گوش می کارند