مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 7 مهر 1399 ساعت 15:252020-09-28پزشكي

دانشجویانی که همچنان منتظر تعیین تکلیف یک «خلأ قانونی» هستند!


کمتر کسی پیدا می شود که به مرگ و بدن بی جان خود فکر نکرده باشد؛ بدنی که پس از مرگ در زیر خروارها خاک می آرامد و در کمترین زمان، چیزی از استخوان هایش نمی ماند.

- کمتر کسی پیدا می‌شود که به مرگ و بدن بی جان خود فکر نکرده باشد؛ بدنی که پس از مرگ در زیر خروارها خاک می آرامد و در کمترین زمان، چیزی از استخوان‌هایش نمی‌ماند.

هرچند نگاه عمده افراد یا میان ذهنیت افراد جامعه به چیزی جز دفن جسد فکر نمی کند، در میان میلیون‌ها ایرانی، کسانی هستند که دلشان می‌خواهد جور دیگری نه به رسم همیشگی برای ابد آرام بگیرند.

به گزارش سایت قطره و به نقل از«تابناک»؛ دانشگاه‌های علوم پزشکی در ایران، سال‌هاست با مشکل کمبود جسد دست و پنجه نرم می‌کنند.

میانه سال‌های دهه 80 بود که با جدی شدن مشکل کمبود جسد در دانشگاه‌ها، وزارت بهداشت وارد عمل شد و از سازمان پزشکی قانونی، تقاضای ارائه اجساد مجهول‌الهویه به دانشگاه‌ها را کرد که این تقاضا از سوی دستگاه قضایی به خاطر مسائل شرعی بی‌پاسخ ماند تا اینکه باقری لنکرانی، وزیر بهداشت دولت نهم طی نامه‌ای به آیت‌الله هاشمی شاهرودی، رییس وقت قوه قضاییه و با استناد به فتوای مقام معظم رهبری و آیت الله مکارم شیرازی، مجددا درخواست تحویل اجساد مجهول‌الهویه به دانشگاه‌های علوم پزشکی را مطرح و تاکید


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

دانشجویانی که همچنان منتظر تعیین تکلیف یک «خلأ قانونی» هستند!

دانشجویانی که همچنان منتظر تعیین تکلیف یک «خلأ قانونی» هستند!