مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 7 مهر 1399 ساعت 15:202020-09-28اقتصادي

زیان انباشته صنعت خودرو به 80 هزار میلیارد تومان رسید


دبیر انجمن صنایع همگن نیرو محرکه و قطعه سازان خودرو کشور گفت: جمع زیان انباشته کل مجموعه صنعت خودروسازی و قطعه سازی به دلیل قیمت گذاری دستوری خودرو به بیش از 80 هزار میلیارد تومان رسیده است.

- جی پلاس، آرش محبی نژاد در نشست خبری افزود: قیمت گذاری دستوری خودرو تبعات زیادی دارد که از آن جمله، خودروسازان تولیدات قطعه سازان را با قیمت های درستی نمی خرند.

خبرآنلاین نوشت: به گفته این مقام صنفی، زیان انباشته یاد شده و در مقابل سود بالای 200 هزار میلیارد تومانی شرکت های بالادستی و تولیدکنندگان مواد اولیه، یک عدم توازن و تعادل را به وجود آورده است.

وی بیان داشت: یکی از درخواست های قطعه سازان، اصلاح قیمت قطعات با بالا یا پایین رفتن 10 درصدی نرخ نهاده های تولید است.

محبی نژاد ادامه داد: با محاسبات این انجمن، اکنون قیمت قطعات خودرو باید به طور متوسط 65 درصد افزایش یابد، اما قراردادهای بین خودروسازان و قطعه سازان به کندی در حال تعدیل است.

وی اضافه کرد: قراردادهای قطعه سازان و خودروسازان ناعادلانه است و تاکنون در دوره حضور سه وزیر درخواست تعدیل قراردادها عنوان شده، اما ترتیب اثر داده نشده است.

دبیر انجمن صنایع همگن نیرو محرکه و قطعه سازان خودرو کشور خاطر نشان کرد: التهاب امروز بازار خودرو و شکاف شدید قیمت های خودروساز و بازار، نتیجه تص


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

زیان انباشته صنعت خودرو به 80 هزار میلیارد تومان رسید

زیان انباشته صنعت خودرو به 80 هزار میلیارد تومان رسید