مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 6 مهر 1399 ساعت 15:152020-09-27اقتصادي

انتظارات بخش خصوصی از دولت و مجلس/ ناکارآمدی ها پشت تحریم پنهان شده است


مسئولان مشکلاتی را به وجود آورده اند و به دنبال این هستند که آن را گردن افراد دیگری بیندازند و در این میان مظلوم تر از فعالان اقتصادی نیست.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس به نقل از اتاق بازرگانی ایران، رییس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی ایران در نهمین نشست هیات نمایندگان اتاق ایران به بیان مهم ترین دغدغه های بخش خصوصی پرداخت.

غلامحسین شافعی سخنرانی خود را در دو بخش کلی ایراد کرد؛ ابتدا به مسائل بلندمدت و اثرگذار نظیر تدوین برنامه هفتم توسعه پرداخت.

متن  سخنرانی غلامحسین شافعی به شرح زیر است: برنامه هفتم توسعه باید مبنای حرکت اقتصادی باشد هرچند برنامه هایی که تا کنون اجرا شده اند با مشکلات عدیده ای مواجه هستند.

به رغم تهیه و تصویب برنامه پنجم و ششم توسعه در ده سال اخیر، تقریبا تمامی متغیرهای کلان اقتصادی از جمله نرخ رشد اقتصادی، سرمایه گذاری، توزیع درآمد و درآمد سرانه حقیقی نسبت به سال آغازین این دهه در وضعیت نامطلوب تری قرار دارد.

در کنار تداوم مشکلات ساختاری اقتصاد و به ویژه ناهماهنگی و ناکارآیی در سیاست گذاری اقتصادی در سطح کلان، بخشی از این موضوع به تحریم های اقتصادی گسترده و بی سابقه کشور برمی گردد؛ تهیه و تصویب برنامه های مزبور نتوانسته است از بروز و تدوام مشکلات فوق از جمله تحریم ها پیشگیری کند و بسیاری از ن


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

انتظارات بخش خصوصی از دولت و مجلس/ ناکارآمدی ها پشت تحریم پنهان شده است

انتظارات بخش خصوصی از دولت و مجلس/ ناکارآمدی ها پشت تحریم پنهان شده است