مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 6 مهر 1399 ساعت 09:552020-09-27دانش

هشدار محققان درباره تبدیل شدن خلیج گرگان به تالاب


بر اساس نتایج تحقیقات میدانی محققان پژوهشگاه ملی اقیانوس شناسی و علوم جوی، در صورت بسته شدن دهانه خلیج ‏گرگان این خلیج به سرعت خشک خواهد شد و به تالاب داخلی تغییر پیدا خواهد کرد.

- بر اساس نتایج تحقیقات میدانی محققان پژوهشگاه ملی اقیانوس شناسی و علوم جوی، در صورت بسته شدن دهانه خلیج ‏گرگان این خلیج به سرعت خشک خواهد شد و به تالاب داخلی تغییر پیدا خواهد کرد.

‏به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، دکتر حمید علیزاده لاهیجانی، معاون پژوهش و فناوری پژوهشگاه اقیانوس شناسی و مسوول تیم نمونه ‏برداری تحقیقاتی میدانی در خلیج گرگان در این باره گفت: با توجه به کاهش عمق و مساحت خلیج گرگان طی سالیان گذشته ‏که در اثر عواملی چون کاهش تراز آب دریای خزر، بسته شدن کانال های ارتباطی مانند کانال خزینی، نرخ بالای رسوب گذاری در ‏خلیج گرگان و میزان بالای ورود مواد مغذی که سبب رشد و تراکم بسیار زیاد علف های دریایی ‏Ruppia maritima‏ در چند سال ‏اخیر شده است، بیم آن می رود که در صورت عدم اقدام مبتنی بر راهکارهای دقیق علمی جهت بهبود شرایط این زیست بوم با ‏ارزش در جنوب دریای خزر، این خلیج به یک تالاب مرطوب داخلی تبدیل شود.

‏ علیزاده در بیان جزییات مطالعات مرتبط با احیاء خلیج گرگان که در نواحی ساحلی و در دو فصل بهار و تابستان سال جاری انجام ‏شد، به تشریح اندازه گیری های


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

هشدار محققان درباره تبدیل شدن خلیج گرگان به تالاب

هشدار محققان درباره تبدیل شدن خلیج گرگان به تالاب