مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 5 مهر 1399 ساعت 11:452020-09-26پزشكي

ارتباط ابتلا به تب دانگی با مصونیت در برابر کووید 19


نتایج یک بررسی نشان می دهد تب دنگی می تواند در برابر بیماری کووید-19 مصونیت ایجاد کند.

- نتایج یک بررسی نشان می دهد تب دنگی می تواند در برابر بیماری کووید-19 مصونیت ایجاد کند.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، محققان در مطالعه ای که به تحلیل شیوع کروناویروس در برزیل پرداخته بودند، دریافتند: بین گسترش کروناویروس و شیوع پیشین بیماری تب دنگی ارتباط وجود دارد به گونه ای که قرار گرفتن در معرض این بیماری می تواند در برابر کووید-19 مصونیت ایجاد کند.

در این بررسی آمده است: نقاطی در برزیل که میزان پایینتری از شیوع کروناویروس و رشد کندتری از موارد ابتلا را تجربه کرده اند پیش از این شاهد شیوع شدید بیماری تب دنگی بوده اند.

به گفته محققان در صورت اثبات صحت این یافته می توان گفت که عفونت تب دنگی یا مصون سازی با واکسن موثر و ایمن بیماری تب دنگی می تواند میزانی از حفاظت ایمنی در برابر کروناویروس ایجاد کند.

محققان اظهار داشتند که نتایج بدست آمده بسیار جالب توجه است زیرا مطالعات قبلی نشان داده است در خون افرادی که آنتی بادی تب دنگی وجود دارد ممکن است به اشتباه وجود آنتی بادی های بیماری کووید-19 نشان داده شود حتی اگر هرگز به ویروس کرونا آلوده نشده باشند.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازژاپن تودی، به گفته محققان این نشان می دهد تعامل ایمونولوژیکی بین دو ویروس وجود دارد که پیش از این پی


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

ارتباط ابتلا به تب دانگی با مصونیت در برابر کووید 19

ارتباط ابتلا به تب دانگی با مصونیت در برابر کووید 19