مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 5 مهر 1399 ساعت 06:502020-09-26اقتصادي

چک و چانه برای اصلاح کمیسیون بنگاه های مسکن


تغییر نرخ کمیسیون دفاتر املاک در حالی روی میز کمیسیون نظارت وزارت صمت قرار گرفته که بعضی نمایندگان مجلس از فرایند کنونی انتقاد دارند؛ از طرف دیگر کارشناسان معتقدند عدد کمیسیون مشاوران املاک برای مردم مهم نیست آنچه چه اهمیت دارد سطح پایین خدمات حقوقی .

- تغییر نرخ کمیسیون دفاتر املاک در حالی روی میز کمیسیون نظارت وزارت صمت قرار گرفته که بعضی نمایندگان مجلس از فرایند کنونی انتقاد دارند؛ از طرف دیگر کارشناسان معتقدند عدد کمیسیون مشاوران املاک برای مردم مهم نیست آنچه چه اهمیت دارد سطح پایین خدمات حقوقی و مشاوره ای متناسب با حق الزحمه ای است که پرداخت می کنند.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، نوسانات بازار مسکن یک بار دیگر بعضی توجهات از جمله نگاه نمایندگان مجلس را متوجه نرخ کمیسیون دفاتر املاک کرد که هم اکنون بر اساس ارزش ملک تا 500 میلیون تومان نیم درصد و از 500 میلیون تومان به بالا 25 صدم درصد است و از هر یک از طرفین به اضافه 9 درصد مالیات بر ارزش افزوده دریافت می شود.

این ابلاغیه اصلاح نرخی است که از سال 1380 در جریان بود و از یکم اردیبهشت 1395 به بنگاه های املاک اعلام شده که تاکنون به قوت خود باقی است.

جدا از آنکه معمولاً خریداران و فروشندگان از پرداخت حق الزحمه مشاوران املاک ناراضی هستند و این موضوع بهانه بسیاری از دعواهای حقوقی در حوزه مسک


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

چک و چانه برای اصلاح کمیسیون بنگاه های مسکن

چک و چانه برای اصلاح کمیسیون بنگاه های مسکن