مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 5 مهر 1399 ساعت 05:152020-09-26اقتصادي

مسجد تاریخی بافت بلادشاپور در انتظار تحقق ساماندهی/5 مهر سررسید وعده افتتاح


مسجد ابوذر غفاری در بافت تاریخی بلادشاپور در انتظار تحقق وعده ساماندهی است.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس از کهگیلویه،توسعه اقتصادی مبتنی بر گردشگری در هر کشوری از جایگاه خاصی برخوردار است و از همه توان برای رونق گردشگری استفاده می شود.

با وجود ظرفیت های خوب تاریخی در شهر قدیم دهدشت اما کمبود و یا نبود امکان سنجی و در سایه عدم فراهم سازی زیرساخت های لازم آثار فاخر تاریخی در بلادشاپور بلااستفاده مانده و مغفول واقع شده است.

بلادشاپور به عنوان یکی از مراکز سکونت در دوره صفوی و بازرگانی با بندرهای جنوبی که نقش مهمی در اقتصاد و بازرگانی زمان خود داشته است  میراثی تاریخی در دل شهر دهدشت مرکز شهرستان کهگیلویه بوده از ظرفیت های گردشگری مهم شهرستان است که تاکنون اقدام قابل توجهی برای معرفی و جذب گردشگر در این بافت صورت نگرفته است.

  این شهر باستانی با وسعتی بیش از 35 هکتار در ضلع جنوبی شهر دهدشت قرار دارد و با این که در سال 1364 در فهرست آثار ملی ایران ثبت شده هنوز بعد از گذشت سه دهه اقدامات لازم رونق گردشگری در آن انجام نشده است.

بلادشاپور به عنوان یکی از بزرگ ترین محوطه های باستانی کشور نام برده می شود و برخی از محققان تاریخی معتقد هستند که مساحت اصلی آن حدود 60 هکتار بوده است اما به دلیل انجام نشدن اکتشافات باستان شناسی در این منطقه،


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

مسجد تاریخی بافت بلادشاپور در انتظار تحقق ساماندهی/5 مهر سررسید وعده افتتاح

مسجد تاریخی بافت بلادشاپور در انتظار تحقق ساماندهی/5 مهر سررسید وعده افتتاح