مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 3 مهر 1399 ساعت 10:202020-09-24اقتصادي

تصفیه خانه دریاچه شهدای خلیج فارس تعطیل نیست


مدیر عامل سازمان مهندسی و عمران شهر تهران گفت: عدم فعالیت تصفیه خانه دریاچه شهدای خلیج فارس را مطابق یک برنامه از پیش تعیین شده دانست.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری مهر ، علی پیوسته در واکنش به تذکر یکی از اعضای شورای اسلامی شهر تهران درباره تعطیلی تصفیه خانه شهدای خلیج فارس و ایجاد مشکلات زیست محیطی در این منطقه افزود: فعالیت این تصفیه خانه 2 بار در سال برای انجام شوک کلر یا گندزدایی، هر بار به مدت 2 تا 3 هفته متوقف می شود.

وی با بیان آنکه مرحله اول توقف فعالیت تصفیه خانه در ابتدای سال و زمانی که فرآیند آبگیری دریاچه به میزان یک و نیم میلیون متر مکعب می رسد، انجام می شود یادآور شد: زمان انجام مرحله دوم گندزدایی در ابتدای فصل پاییز و اواخر تابستان است که الان در همین مرحله قرار داریم.

پیوسته افزود: تصفیه خانه دریاچه شهدای خلیج فارس و سایر سیستم های بازچرخانی آب دریاچه هیچ مشکلی ندارند و تذکر مطرح شده در شورا ناشی از کامل نبودن اطلاعات فنی در خصوص فرآیند گندزدایی تصفیه خانه بوده است.

وی کارکرد اصلی تصفیه خانه را تنظیم پارامتر فسفر دانست و با اشاره به اینکه براساس استانداردها میزان بالای فسفر آب 13 صدم میلی گرم بر لیتر است، تاکید کرد: پایش های انجام شده در این زمینه مطابق مستندات موجود نشان می دهد این شاخص هم اکنون در حدود 2 صدم درصد است


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

تصفیه خانه دریاچه شهدای خلیج فارس تعطیل نیست

تصفیه خانه دریاچه شهدای خلیج فارس تعطیل نیست