مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 3 مهر 1399 ساعت 05:452020-09-24سياسي

موزه شهدای اصفهان؛ از دیروز تا امروز


مدیر موزه شهدای بنیاد شهید اصفهان درباره سالن ها، غرفه ها و اشیاء موجود در این موزه، توضیحاتی را بیان کرد.

- ایسنا/اصفهان مدیر موزه شهدای بنیاد شهید اصفهان درباره سالن ها، غرفه ها و اشیاء موجود در این موزه، توضیحاتی را بیان کرد.

احمدرضا صبوری به ایسنا گفت: تا سال 1376 موزه کوچکی از البسه و اشیای مربوط به شهدا در خیمه گلستان شهدای اصفهان برپا بود و استقبالی که مردم از این نمایشگاه داشتند موجب شد که سال 1381 یک ساختمان 900 متر مربعی در خیابان شمس آبادی، جنب ساختمان اداره کل بنیاد شهید اصفهان، به عنوان محل دائمی موزه شهدا در نظر گرفته شود.

وی با بیان اینکه این موزه شامل دو طبقه و سه سالن و بیش از 60 غرفه است، ادامه داد: در سالنی که نهضت اسلامی نام دارد، مخاطبان ما با افرادی مانند میرزا کوچک خان، سید حسن مدرس و سیدمجتبی نواب صفوی که طی یک صد سال اخیر علیه استبداد و استعمار جنگیده و در راه نهضت اسلامی شهید شده اند، آشنا می شوند.

مدیر موزه شهدای بنیاد شهید اصفهان که دانش آموخته رشته تاریخ نیز هست، خاطرنشان کرد: در سالن نهضت امام خمینی (ره) سیر تاریخ انقلاب اسلامی ایران از پانزدهم خرداد سال 1342 تا بهمن 1357 به تصویر کشیده شده و در غرفه های مربوط به آن هم شهدای پیشگام و همراه نهضت امام خمینی (ره) معرفی شده اند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

موزه شهدای اصفهان؛ از دیروز تا امروز

موزه شهدای اصفهان؛ از دیروز تا امروز