مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 2 مهر 1399 ساعت 20:452020-09-23سياسي

محسن هاشمی: صلح مقدس ترین پدیده انسانی است


رییس شورای اسلامی شهر تهران با اشاره به نقش و جایگاه زنان در برپا داشتن صلح گفت: اگر امروز از نعمت صلح بهره می بریم، نتیجه داغی است که بر دل مادران، - به گزارش سایت قطره و به نقل ازتابناک به نقل از ایسنا، آیین گرامیداشت روز جهانی صلح با حضور محسن هاشمی رییس و تعدادی از اعضای شورای اسلامی شهر تهران برگزار شد.

محسن هاشمی در این مراسم گفت: 21 سپتامبر یا 31 شهریور از 40 سال قبل توسط مجمع عمومی سازمان ملل متحد بعنوان روز جهانی صلح نامگذاری شد و در این روز فعالان صلح تلاش می‌کنند حتی برای یکروز جنگ و خشونتی را متوقف کنند.

وی ادامه داد: مصادف شدن این روز با آغاز حمله ارتش بعثی صدام به ایران، شاید برای ایرانیان بیش از هر ملت دیگری در جهان روزجهانی صلح را معنا دار کند.

هاشمی افزود: متاسفانه یکی از تحریفاتی که در فرهنگ و تاریخ معاصر ما صورت گرفته است، مقدس کردن جنگ و ننگ آمیز نمایاندن صلح است، موضوعی که در سخنان اخیر رهبرانقلاب نیز به آن تذکر داده شد.

رییس شورای اسلامی شهر تهران گفت: در اسلام، جنگ بدترین و زشت‌ترین پدیده هاست که حتی الامکان باید از آن اجتناب کرد، خشونت و ریخته شدن خون هزاران انسان، حتی اگر در جبهه دشمن نیز باشند، پدیده مطلوبی نیست و سیره پیامبر و امیرمومنان نشان می‌دهد که بیشترین تلاش خود را در اجتناب از جنگ و خونریزی بکار می‌بردند و


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

محسن هاشمی: صلح مقدس ترین پدیده انسانی است

محسن هاشمی: صلح مقدس ترین پدیده انسانی است