مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 2 مهر 1399 ساعت 13:452020-09-23سياسي

تلاش برای جلوگیری از ارجاع پرونده های وقف به دستگاه قضایی


معاون اوقافی، حقوقی و ثبتی سازمان اوقاف و امور خیریه کشور گفت: تلاش می کنیم با رسیدگی به مشکلات موقوفات در تمام استان ها از ارجاع پرونده های آنها به دستگاه قضایی جلوگیری کنیم.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرنگار مهر ، حجت الاسلام امرالله حسنی نیا ظهر چهارشنبه در کمیسیون املاک و اجارات سازمان اوقاف و امور خیریه استان یزد اظهار داشت: برخی موارد و مصدایقی که برای حل و فصل موقوفات وجود دارد، شرعی است و صرفاً باید نماینده ولی فقیه در سازمان اوقاف در مورد آنها اذن بدهد.

وی بیان کرد: بر همین اساس، کمیسیون مشورتی املاک و اجارات سازمان اوقاف در استان های مختلف به صورت دوره ای تشکیل می شود تا اذن رییس سازمان اوقاف و نماینده ولی فقیه در این سازمان اخذ شود.

حسنی نیا با بیان اینکه یزد از شهرهای دارای مردم متدین و موقوفات بسیار است، عنوان کرد: برای حل و فصل امور مردم و رونق شهرهایی که املاک وقفی در آنها وجود دارد، بررسی های لازم انجام شده تا بتوانیم هم مشکلات مردم را حل کنیم و هم موانعی که در راه ساخت و ساز وجود دارد را رفع کنیم.

وی تاکید کرد: البته اولویت اصلی ادای حق شرعی و قانونی وقف و عمل به نیت واقف است اما در مواردی می توان با برخی تغییرات، هم به اجرای نیت واقف و هم حل مشکل مردم کمک کرد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

تلاش برای جلوگیری از ارجاع پرونده های وقف به دستگاه قضایی

تلاش برای جلوگیری از ارجاع پرونده های وقف به دستگاه قضایی