مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 2 مهر 1399 ساعت 10:352020-09-23پزشكي

راه اندازی حدود 3500 تخت مراقبت های ویژه در کشور تا پایان سال


معاون درمان وزیر بهداشت از راه اندازی حدود سه هزار و 500 تخت مراقبت های ویژه تا پایان سال در کشور خبر داد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازعلاوه بر افزایش تعداد تخت های بیمارستانی و تخت های مراقبت های ویژه بیش از دو دستگاه کمک تنفسی ونتیلاتور هم در بین بیمارستان های سراسر کشور توزیع شد.

بهره برداری از 8 تا 10 هزار تخت در سراسر کشور تا پایان سال جاری معاون درمان وزیر بهداشت با اشاره به اینکه تا پایان سال بین هشت تا 10 هزار تخت بیمارستانی در سراسر کشور برای استفاده به بهره برداری می رسد، تصریح کرد: از این تعداد حدود سه هزار و 500 تخت مراقبت های ویژه تا پایان سال در سراسر کشور به بهره برداری می رسد.

وی با اشاره به اینکه تا قبل از شیوع ویروس کرونا حدود پنج هزار و 600 تخت ویژه در سراسر کشور وجود داشت، خاطرنشان کرد: در حال حاضر 85 تا 90 درصد تجهیزات بیمارستانی کشور ساخت داخل است.

احتیاج به تأمین اعتبار 100 هزار میلیارد ریالی برای تکمیل و تجهیز پروژه های بهداشتی و درمانی کشور جان بابایی با بیان اینکه اگر بخواهیم همه تخت های بیمارستانی را راه اندازی کنیم به اعتباری بالغ بر سه هزار و 50 میلیارد تومان برای تهیه تجهیزات درمانی نیاز داریم، بیان داشت: برای اتمام پروژه های فیزیکی هم تقریباً به اعتباری در همین حدود نیاز داریم.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

راه اندازی حدود 3500 تخت مراقبت های ویژه در کشور تا پایان سال

راه اندازی حدود 3500 تخت مراقبت های ویژه در کشور تا پایان سال