مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 2 مهر 1399 ساعت 10:152020-09-23اجتماعي

گردش طلایی در بزرگترین غار آبی جهان


شگفت انگیزترین غار آبی جهان و تنها غار تالابی ایران است، محوطه آن دالان های پیچ در پیچ و دهلیزهای متعددی دارد و از مجموعه رشته آب ها، دریاچه بزرگی درون غار به وجود آمده و به همین علت نفوذ به ژرفای آن تنها با قایق امکان پذیر است.

- ایسنا/همدان شگفت انگیزترین غار آبی جهان و تنها غار تالابی ایران است، محوطه آن دالان های پیچ در پیچ و دهلیزهای متعددی دارد و از مجموعه رشته آب ها، دریاچه بزرگی درون غار به وجود آمده و به همین علت نفوذ به ژرفای آن تنها با قایق امکان پذیر است.

بزرگ ترین غار آبی جهان یکی از مهمترین جاذبه های گردشگری استان همدان است که در فاصله 70 کیلومتری شمال غربی شهر همدان واقع شده و از توابع شهرستان کبودراهنگ است.

غار علیصدر جاذبه طبیعی کم نظیری است که در نزدیکی روستایی به همین نام قرار دارد، زمین شناسان قدمت سنگ های این غار را به دوره ژوراسیک نسبت می دهند و ارتفاع غار از سطح دریا 2180 متر است.

در سال های 1341 و 1342 گروهی از اعضای هیئت کوهنوردی و غارنوردی استان همدان، غارعلیصدر را مورد بازدید قرار دادند و توانستند آن را شناسایی کنند و در سال 1346 با وسایل ابتدایی مسافتی از غار طی شد.

علیصدر ویژگی های بی نظیری دارد که دیدنی بودن آن را دوچندان می کند؛ به عنوان مثال هیچ گونه گاز سمی در غار وجود ندارد و به علت گردش جریان هوا تنگ


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

گردش طلایی در بزرگترین غار آبی جهان

گردش طلایی در بزرگترین غار آبی جهان