مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 2 مهر 1399 ساعت 10:052020-09-23سياسي

سند جدید شورای عالی فضای مجازی، محرک یا متوقف کننده رشد سکو بازارارها؟


با بررسی سند جدید ابلاغی شورای عالی فضای مجازی تحت عنوان سیاست ها و الزامات کلان حمایت از رقابت و مقابله با سکوهای فضای مجازی به نظر می رسد مسؤولان به دنبال مشخص کردن حد رشد مشخصی برای سکوبازارها و استارتاپ های فضای مجازی هستند.

- اخبار شرکت ها؛ علی رستگار فعال کارشناس اقتصادی و حوزه استارتاپ ها، امروز در یادداشتی به بررسی سند ابلاغی سیاست ها و الزامات کلان حمایت از رقابت و مقابله با سکوهای فضای مجازی پرداخت.

در این یادداشت آمده است: شورای عالی فضای مجازی چندی پیش سندی را تصویب کرد موسوم به سیاست ها و الزامات کلان حمایت از رقابت و مقابله با سکوهای فضای مجازی که به گفته ابوالحسن فیروز آبادی، دبیر شورای عالی فضای مجازی این مصوبه 13 ماده ای کمیسیون عالی تنظیم مقررات ابلاغ هم شده است.

با این حال در سند نکاتی وجود دارد که می تواند بر سمت وسوی فعالیت شرکت های نوپا در آینده تاثیر مستقیم داشته باشد، یعنی ایده اصلی که مقابله با انحصارگرایی و باز کردن فضای رقابتی بوده که اتفاق خوبی برای اکوسیستم استارتاپی کشور است اما در جزییات همچنان بحث هایی وجود دارد که در صورت نگاه منصفانه ممکن است نتیجه معکوس بدهد.

یا اینطور بگوییم اگر این سند باعث جلوگیری از بعضی منازعات و تعارض منافع بین شرکت های استارتاپی شود اتفاق خوبی است، مثل ماجرای


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

سند جدید شورای عالی فضای مجازی، محرک یا متوقف کننده رشد سکو بازارارها؟

سند جدید شورای عالی فضای مجازی، محرک یا متوقف کننده رشد سکو بازارارها؟