مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 2 مهر 1399 ساعت 10:002020-09-23سياسي

دریافت مطالبه 636 میلیون پوندی از پرونده خرید تانک چیفتن انگلیسی پیگیری شود


نماینده مردم تهران در مجلس از وزارتخانه های دفاع و خارجه خواست تا دریافت 636 میلیون پوند مطالبه ایران از انگلیس بابت پرونده خرید تانک چیفتن شد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرنگار پارلمانی خبرگزاری فارس، رضا تقی پور نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی در نشست علنی امروز (چهارشنبه) پارلمان طی تذکری خطاب به وزرای دفاع و امور خارجه با اشاره به پرونده خرید تانک چیفتن ایران از انگلیس پیش از انقلاب، اظهار داشت: انگلیس بعد از پیروزی انقلاب این تانک ها را به ایران تحویل نداد وپرونده شکایت ایران برای داوری به ICC رفت و در سال 2001 دیوان لاهه به نفع ایران رأی داد اما شرکت به آن عمل نکرد و خواستار ابطال رأی پرونده شد که این درخواست نیز در سال 2009 رد شد.

وی با بیان اینکه براساس رأی دادگاه انگلیس باید اصل پول ایران به میزان 27 میلیون پوند به همراه سود آن را پرداخت می کرد، اظهار داشت: از سال 2001 تاکنون این مبلغ پرداخت نشده و علیرغم اینکه در سال 2010 رأی دادگاه بر این بود که اصل و سود پول به ایران پرداخت شود اما به بهانه تحریم پرداخت نشد.

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی همچنین عنوان کرد: اکنون مطالبه ایران از این پرونده به 636 میلیون پوند رسیده است که وزارت خارجه و دفاع باید طبق اصل 139 قانون اساسی که اجازه سازش بدون نظر مجلس را نداده است، دریافت این مبل


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

دریافت مطالبه 636 میلیون پوندی از پرونده خرید تانک چیفتن انگلیسی پیگیری شود

دریافت مطالبه 636 میلیون پوندی از پرونده خرید تانک چیفتن انگلیسی پیگیری شود