مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 2 مهر 1399 ساعت 09:552020-09-23اقتصادي

تداوم آشفتگی در بازار فولاد/ عرضه قطره چکانی شمش در بورس کالا


عدم عمق بخشیدن به معاملات بورس کالا در حوزه محصولات فولادی باعث تداوم التهاب بازار، رشد قیمت ها و فعالیت بازار غیرشفاف ثانویه شده است.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرنگار اقتصادی خبرگزاری فارس، افزایش مستمر نرخ ارز در سال های گذشته، ثبات بسیاری از بازارها را تحت تأثیر قرار داده و بازار فولاد نیز از این قاعده مستثنی نبوده است.

در همین رابطه درباره ضرورت کنار گذاشتن سیاست قیمت گذاری دستوری در بورس کالا و ضرورت عمق بخشیدن به این بازار برای سامان دهی بازار فولاد گزارشهای متعددی منتشر شده اما بازار شمش و میلگرد همچنان ملتهب است.

بررسی کیفیت معاملات بورس کالا در ماه گذشته نشان می دهد، در جریان معاملات هفته نخست شهریور به ازای عرضه 70 هزار تن میلگرد صرفاً برای 50 هزار تن از این فرآورده فولادی، تقاضا وجود داشته است.

با این وجود، معاملات یازدهم شهریورماه به دلیل افزایش غیرمتعارف 15درصدی قیمت شمش و اختلاف ناچیز قیمت آن با میلگرد ابطال شد.

سرانجام به جهت بالا رفتن قیمت های پیشنهادی خریداران در هفته سوم شهریور ماه، بورس کالا معاملات را تایید کرد.

چرا بازار فولاد آرام نمی گیرد؟ ریشه یابی افزایش قیمت های اخیر حاکی از ورود همه شرکت های تولیدکننده محصولات فولادی به بورس کالا آن هم با حداکثر نسبت تعیین شده از تولیدشان است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

تداوم آشفتگی در بازار فولاد/ عرضه قطره چکانی شمش در بورس کالا

تداوم آشفتگی در بازار فولاد/ عرضه قطره چکانی شمش در بورس کالا