مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 2 مهر 1399 ساعت 09:352020-09-23سياسي

فراز و نشیب های فئودالیسم در ایران


دولت و جامعه فئودالی در تاریخ ایران کی و چگونه آغاز شد و چه تحولاتی را رقم زد؟ دگرگونی ها در تاریخ ایران نتیجه قدرت های فئودالی و دوره هایی است که بازتاب عملکرد فئودال ها و زمین داران بزرگ بوده و این وضعیت تا دوران قاجار و پهلوی و اصلاحات ارضی ادامه داشت.

- ایسنا/خراسان رضوی دولت و جامعه فئودالی در تاریخ ایران کی و چگونه آغاز شد و چه تحولاتی را رقم زد؟ دگرگونی ها در تاریخ ایران نتیجه قدرت های فئودالی و دوره هایی است که بازتاب عملکرد فئودال ها و زمین داران بزرگ بوده و این وضعیت تا دوران قاجار و پهلوی و اصلاحات ارضی ادامه داشت.

کتاب مقاومت شکننده اثر جان فوران کتابی در خصوص تحولات تاریخ ایران از روی کارآمدن صفویه تا جنبش های قرن بیستم است که در تلاش بوده ایران را در دوره ها و چالش های مختلف به تصویر کشیده و به صورت جامع این تحولات و دگرگونی ها را تحلیل کند.

جان فوران در کتابش در ابتدا دولت و جامعه فئودالی در ایران را به شیوه تولید و ماتریالیزم تاریخی تقسیم می کند و سپس به تعریف هر یک می پردازد که شیوه تولید در چارچوب بحث هایی است که در دولت مطرح می شود و نحوه معیشت مردم را تشکیل می دهد، اینکه این معیشت به چه صورت و از چه طریقی بدست می آید و این مسئله را عامل تعیین کننده در افکار مردم و یک اندیشه قدیمی می پندارد، همچین ماتریالیزم


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

فراز و نشیب های فئودالیسم در ایران

فراز و نشیب های فئودالیسم در ایران