مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 2 مهر 1399 ساعت 08:352020-09-23اقتصادي

پیش بینی برداشت 30 هزار تن برنج در لرستان


معاون بهبود تولیدات گیاه جهاد کشاورزی لرستان گفت: بر اساس پیش بینی ها انتظار داریم امسال حداقل 30 هزار تن برنج در لرستان تولید شود.

- جواد صالحیان امروز در گفت وگو با خبرنگار فارس در خرم آباد، اظهار داشت: بر اساس آمارهای سامانه ای جهاد کشاورزی استان امسال حدود 10 هزار هکتار از مزارع لرستان به کشت برنج اختصاص یافته است.

وی با بیان اینکه بیش از 90 درصد این مزارع از آب سطحی استفاده می کنند، افزود: سازمان جهاد کشاورزی با کشت برنج با استفاده از منابع آب زیر زمینی به شدت برخورد می کند.

 معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی لرستان بیان کرد: بر اساس پیش بینی ها انتظار داریم امسال حداقل 30 هزار تن برنج سفید در لرستان تولید شود.

صالحیان با اشاره به اینکه کشت برنج باعث رونق زندگی مردم روستا شده است، تصریح کرد: در صورتی که مسئولان استان بتوانند سهمیه حق آبه لرستان را به دست آوردند شاهد انقلابی بزرگ در حوزه کشاورزی در لرستان خواهیم بود.

وی خاطرنشان کرد: در سال جاری وزارت جهاد کشاورزی برای استان خوزستان سهمیه کشت 130 هزار هکتار محصول برنج را صادر کرده اما این در حالی است که این سهمیه برای استان لرستان سه هزار و 700 هکتار است.

انتهای پیام/


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

پیش بینی برداشت 30 هزار تن برنج در لرستان

پیش بینی برداشت 30 هزار تن برنج در لرستان