مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 2 مهر 1399 ساعت 06:402020-09-23پزشكي

انجام یک عمل نادر جراحی عروق در بیمارستان نمازی


عضو هیئت علمی دانشگاه علوم پزشکی شیراز گفت: یکی از مهم و پیچیده ترین عمل های جراحی عروق برای ترمیم یکی از رگهای پاره شده، با همکاری یک تیم تخصصی، - در بیمارستان نمازی شیراز انجام شد.

حامد قدوسی جوهری چهارشنبه 2 مهر در جمع خبرنگاران گفت: در یک عمل جراحی بسیار پیچیده، پارگی سرخرگ یک بیمار 56 ساله در بیمارستان نمازی شیراز، با موفقیت ترمیم و بازسازی شد.

او با بیان اینکه برای نخستین بار چنین عمل جراحی پیچیده ای در بیمارستان نمازی شیراز انجام می شود، گفت: بیمار یاد شده به دلیل درد شکم به بخش اورژانس بیمارستان نمازی مراجعه کرده بود، پس از تشخیص مناسب متخصصان طب اورژانس بیمارستان و با توجه به شرایط خاص بیمار تصمیم به انجام جراحی اورژانسی گرفته شد.

قدوسی جوهری با بیان اینکه عمل مورد نظر یک جراحی باز مربوط به آنوریسم بسیار بزرگ توراکوابدمینال می شد که با پارگی داخلی عروق توام شده بود، به این معنی بروز گشادی و پارگی سرخرگ آئورت در قفسه سینه و شکم همزمان بروز پیدا کرده بود.

او افزود: این جراحی پیچیده در اتاق عمل بیمارستان نمازی و با به کارگیری پمپ قلبی_ریوی با موفقیت انجام شد و بیمار پس از انتقال به بخش مراقبت های ویژه، پس از چهارروز هوشیاری کامل خود را به دست آورد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

انجام یک عمل نادر جراحی عروق در بیمارستان نمازی

انجام یک عمل نادر جراحی عروق در بیمارستان نمازی