مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 1 مهر 1399 ساعت 13:102020-09-22سياسي

دچار خام فروشی در کتاب های تاریخ شفاهی شده ایم


یک کارشناس ادبیات تاریخ شفاهی گفت: متاسفانه درباره آثار تاریخ شفاهی دچار خام فروشی شده ایم و کار تخصصی بر روی این آثار انجام نمی شود.

- ایسنا/خراسان رضوی یک کارشناس ادبیات تاریخ شفاهی گفت: متاسفانه درباره آثار تاریخ شفاهی دچار خام فروشی شده ایم و کار تخصصی بر روی این آثار انجام نمی شود.

حسین عباس زاده در نشست معرفی و خوانش کتاب وقتی سایه ها جان می گیرند ، اثر محبوبه سادات رضوی نیا، روایتی از خاطرات طیب بقایی مقدم از دوران دفاع مقدس که امروز در کتابخانه مرکزی آستان قدس رضوی برگزار شد، در رابطه با اهمیت کتاب های تاریخ شفاهی اظهار کرد: موضوع جایگاه و اهمیت تاریخ شفاهی در ادبیات مطلب خیلی مهمی است، اما باید بگویم که تاریخ شفاهی به نوعی تاریخ نگاری فردی است و خیلی از افرادی که کار تاریخ نگاری شفاهی انجام می دهند، در ادبیات جایگاهی را برای این نوع متن ها قائل نمی شوند، اما زمانی که آن نوشته ها تبدیل به کتاب هایی این گونه می شوند و مخاطب آن از مخاطب تخصصی به مخاطبی عام تبدیل می شود جایگاه ادبیات در این کتاب ها پررنگ می شود.

وی افزود: آن چه که در ادبیات و به خصوص ادبیات داستانی دارای اهمیت بسیاری است، ویژگی تخیل است و تخیل نویسنده در داستان ها جایگاه ویژه ای در آثار ادبی دارد، اما در کتاب های تاریخی و تاریخ شفاهی، این موضوع کاملا


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

دچار خام فروشی در کتاب های تاریخ شفاهی شده ایم

دچار خام فروشی در کتاب های تاریخ شفاهی شده ایم