مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 1 مهر 1399 ساعت 12:552020-09-22پزشكي

توزیع واکسن آنفلوآنزا هنوز آغاز نشده است


مدیر دارو و فرآورده های بیولوژیک دانشگاه علوم پزشکی البرز گفت: تزریق واکسن برای افراد عادی جامعه ضروری نیست ولی افرادی که احتمال می دهند سیستم ایمنی ضعیفی دارند بهتر است نسبت به تزریق این واکسن اقدام کنند.

- ایسنا/البرز مدیر دارو و فرآورده های بیولوژیک دانشگاه علوم پزشکی البرز گفت: تزریق واکسن برای افراد عادی جامعه ضروری نیست ولی افرادی که احتمال می دهند سیستم ایمنی ضعیفی دارند بهتر است نسبت به تزریق این واکسن اقدام کنند.

امیر بقایی در نشست خبری روز سه شنبه یکم مهرماه با اشاره به اینکه هنوز توزیع واکسن آنفلوآنزا در استان آغاز نشده، اظهار کرد: تامین و توزیع این واکسن به عهده سازمان غذا و دارو است و متناسب با جمعیت هر استان سهیه ای اختصاص داده می شود.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، وی ادامه داد: سال گذشته در مجموع یک میلیون و 800 هزار دز از این واکسن تامین شد که امسال به 16 میلیون دز رسیده است.

وی با بیان اینکه این واکسن از نیمه اول مهر ماه در سه فاز بین جامعه هدف توزیع می شود، افزود: در فاز اول دو نیم میلیون دز یعنی 10 برابر بیشتر از سال گذشته در بین کادر بهداشت و درمان، زندانیان، بیماران پرخطر و زنان باردار توزیع می شود.

این مسئول توضیح داد: توزیع این واکسن در فاز اول در بین جامعه هدف رایگان بوده و هیچ هزینه ای ندارد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

توزیع واکسن آنفلوآنزا هنوز آغاز نشده است

توزیع واکسن آنفلوآنزا هنوز آغاز نشده است