مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 1 مهر 1399 ساعت 08:352020-09-22بين الملل

بررسی سریع کروناویروس با کمک نانوذرات


پژوهشگران آمریکایی، ابزار جدیدی ابداع کرده اند که می تواند با تقلید از نحوه ابتلای سلول به سارس-کوو-2 به بررسی در این زمینه سرعت بدهد.

- پژوهشگران آمریکایی، ابزار جدیدی ابداع کرده اند که می تواند با تقلید از نحوه ابتلای سلول به سارس-کوو-2 به بررسی در این زمینه سرعت بدهد.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا و به نقل از ساینس دیلی، گروهی از دانشمندان مرکز ملی پژوهش های کاربردی سازی پیشرفته (NCATS) و آزمایشگاه تحقیقات نیروی دریایی آمریکا (NRL)، ابزار جدیدی ابداع کرده اند که از نحوه ابتلای سلول به کووید-19 تقلید می کند و اطلاعاتی را ارائه می دهد که می توانند به پژوهش در مورد درمان این بیماری سرعت ببخشند.

این ابزار، یک کاوشگر نانوذره ای فلورسنت است که از پروتیین خوشه ای روی سطح کروناویروس استفاده می کند تا به سلول ها متصل شود و روند کشاندن ویروس به درون سلول را آغاز کند.

شاید بتوان از این کاوشگر برای بررسی توانایی داروها و ترکیباتی استفاده کرد که برای جلوگیری از ابتلای سلول های انسانی به ویروس به کار می روند.

کریل گورشکف (Kirill Gorshkov)، از پژوهشگران این پروژه گفت: هدف ما این است تا یک سیستم بررسی ارائه دهیم که مانع اتصال کروناویروس به سلول ها و عفونت آنها می شود.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

بررسی سریع کروناویروس با کمک نانوذرات

بررسی سریع کروناویروس با کمک نانوذرات