مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 1 مهر 1399 ساعت 05:302020-09-22اقتصادي

کدام گروه بازنشستگان مشمول همسان سازی می شوند؟


همسان‌سازی حقوق، یعنی فردی که در گروه شغلی خود، حقوق پایینی دارد به کسی که حقوق بالایی دارد نزدیک شود و بر این اساس در سال گذشته 13 درصد و سال 97 معادل 16.

5 درصد مشمول قانون همسان‌سازی حقوق بازنشستگان نشدند و امسال نیز 10 درصد مشمول این قانون نمی‌شوند.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازروز سه شنبه ایرنا، در ماده 98 قانون خدمات کشوری آمده است که چنانچه ضریب جدول مستخدمین رسمی شاغل تغییر یابد دولت مکلف است به نسبتی که هزینه زندگی موجب این تغییر شده است، ‌حقوق بازنشستگان و وظیفه‌ بگیران را ترمیم کند.

براین اساس در برنامه‌های توسعه‌ای چهارم، پنجم و ششم توسعه بر متناسب‌سازی حقوق بازنشستگان با شاغلین تاکید شده و دولت مکلف است هرساله با تعریف منابع در بودجه سنواتی این امر را در دستور کار قرار دهد.

در این راستا گفت‌ و گویی با مدیرکل امور فنی صندوق بازنشستگی کشوری انجام دادیم و در مورد چند و چون این قانون، همچنین اجرای آن در سنوات گذشته و مشمولان متناسب‌سازی حقوق بازنشستگان پرسیدیم که در ادامه می‌آید.

«اکبر شیرمحمدی» روز سه شنبه در گفت وگو با خبرنگار اقتصادی ایرنا در خصوص همسان‌سازی حقوق بازنشستگان گفت: طبق ماده 76 قانون مدیریت خدمات کشوری، افزایش حقوق سالیانه حقوق بازنشستگان و شاغلان به صورت یکسان انجام شده است به این صو


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

کدام گروه بازنشستگان مشمول همسان سازی می شوند؟

کدام گروه بازنشستگان مشمول همسان سازی می شوند؟