مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 1 مهر 1399 ساعت 04:452020-09-22پزشكي

افراد دارای اعتیاد به مواد مخدر بیماری کووید 19 را با شدت بیشتری تجربه می کنند


عضو هیات علمی و پزشک متخصص بیماری های عفونی دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی گفت: افراد دارای اعتیاد به الکل و مواد مخدر اگر به بیماری کووید 19 مبتلا شوند، - ایسنا/خراسان شمالی عضو هیات علمی و پزشک متخصص بیماری های عفونی دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی گفت: افراد دارای اعتیاد به الکل و مواد مخدر اگر به بیماری کووید 19 مبتلا شوند، آن را با شدت بیشتری تجربه می کنند.

دکتر محمدرضا تقوی در گفت و گو با ایسنا اظهارکرد: معتادان به الکل و مواد مخدر در معرض نارسایی های تنفسی و عفونت های بیشتری نسبت به افراد عادی قرار دارند و خطر عوارض و مرگ ومیر در آن ها به مراتب بیشتر است.

وی افزود: با توجه به قرارگیری در اپیدمی بیماری کووید 19 و نداشتن واکسن و درمان اختصاصی هیچ راه پیشگیری به جز رعایت نکات بهداشتی و مراجعه به موقع به پزشک وجود ندارد.

تقوی با اشاره به اهمیت شش گام کلیدی و موثر تصریح کرد: دست ندادن، روبوسی نکردن، زدن ماسک ، رعایت فاصله بیش از دو متر استراحت در منزل، مراجعه به پزشک و خوردن مایعات گرم جزو مهم ترین اصول پیشگیری بیماری کووید 19 محسوب می شوند که با رعایت آن امیدواریم بتوانیم از آنفلوانزا و اپیدمی آن جلوگیری کنیم.

وی با بیان اینکه آنفلوانزا هم واکسن و هم درمان دارد، خاطرنشان کرد: استراحت و مصرف فراوان مایعات گرم ( سوپی که نیاز


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

افراد دارای اعتیاد به مواد مخدر بیماری کووید 19 را با شدت بیشتری تجربه می کنند

افراد دارای اعتیاد به مواد مخدر بیماری کووید 19 را با شدت بیشتری تجربه می کنند