مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 1 مهر 1399 ساعت 04:102020-09-22بين الملل

بازخوانی عملیات «کمان 99 »


نیروی هوایی ارتش جمهوری اسلامی ایران با اجرای بزرگترین عملیات هوایی خود، رژیم بعثی صدام که یکی از بزرگترین ارتش های جهان در آن زمان را در اختیار داشت در بهت و حیرت فرو برد.

- نیروی هوایی ارتش جمهوری اسلامی ایران با اجرای بزرگترین عملیات هوایی خود، رژیم بعثی صدام که یکی از بزرگترین ارتش های جهان در آن زمان را در اختیار داشت در بهت و حیرت فرو برد.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، امروز اول مهرماه، سالروز پاسخ همه جانبه نیروی هوایی ارتش به حملات رژیم بعث عراق به کشورمان در سال 1359 است که عملیات کمان 99 یا 140 فروندی نام گرفت.

این عملیات بزرگ ترین عملیات هوایی تاریخ تیزپروازان نیروی هوایی ارتش جمهوری اسلامی ایران که عملیاتی موفق بود، باعث اقتدار و برتری نیروی هوایی ارتش جمهوری اسلامی ایران برای چند سال در جنگ شد.

زمانی که حمله سراسری رژیم بعث صدام علیه میهن اسلامی آغاز شد، عملیات تاکتیکی انهدام نیروی هوایی رژیم بعث صدام به منظور کسب برتری هوایی توسط نیروی هوایی ارتش جمهوری اسلامی ایران در روز یکم مهر ماه 1359 انجام شد.

طرح نبرد البرز این عملیات بر پایه ی طرح نبرد البرز صورت گرفت.

سوابق طرح نبرد البرز به جلسه هماهنگی 1358/8/18 در ستاد مشترک ارتش برمی گردد که رژیم بعث صدام دست به تحرکات و اقدامات مشکوک و خصمانه بر علیه جمهوری اسلامی زده بود و ستاد ارت


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

بازخوانی عملیات «کمان 99 »

بازخوانی عملیات «کمان 99 »