مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 31 شهریور 1399 ساعت 11:152020-09-21اجتماعي

ضرورت افزایش آگاهی عمومی درباره اهمیت تنوع زیستی غارها


معاون محیط زیست طبیعی و تنوع زیستی سازمان حفاظت محیط زیست به مناسبت روز غار پاک با صدور پیامی بر لزوم آگاهی سازی عمومی برای شناخت حساسیت و اهمیت تنوع زیستی غارها تاکید کرد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا به نقل از پایگاه اطلاع رسانی سازمان حفاظت محیط زیست، در پیام کیومرث کلانتری به مناسبت دوم مهر روز غار پاک با شعار حفاظت از تنوع زیستی غارها آمده است: حفاظت از تنوع زیستی در سطوح سه گانه زیستگاه، گونه و ژن، ضامن بقای حیات و سلامت در کره زمین است.

غارها از جمله زیستگاههای منحصر به فردی هستند که زیستمندان آن با شرایط خاص زیستگاه سازگار شده اند و به تبع آن از ارزش اکولوژیک بالایی برخوردارند.

تنوع زیستی غارها بخشی از زنجیره به هم پیوسته اکوسیستم است که ارتباط تنگاتنگی با جهان بیرون از غار و فرایندهای زیستی آن دارد و آسیب و نابودی غارزیان منجر به تهدید زیست کره، و نقص بسیار واضحی در زنجیره اکوسیستم طبیعی می شود.

دوم مهرماه 99 مقارن با یازدهمین سالگرد روز ملی غار پاک ، با شعار حفاظت از تنوع زیستی غارها توجه ویژه به تنوع زیستی غارها را به همگان گوشزد می کند.

اگرچه اهمیت تنوع زیستی غارها در ارائه خدمات اکوسیستمی ارزشمند، بر متخصصان امر روشن است ولیکن لازم است در چنین مناسبتهایی با تبیین این ارزشها به عموم مردم، سطح آگاهی آنها در لزوم حفاظت ا


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

ضرورت افزایش آگاهی عمومی درباره اهمیت تنوع زیستی غارها

ضرورت افزایش آگاهی عمومی درباره اهمیت تنوع زیستی غارها