مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 31 شهریور 1399 ساعت 07:402020-09-21دانش

انتشار مقاله مشترک استاد ایرانی با دانشگاه مونترال کانادا


پژوهش مشترک دکتر حمیدرضا عزت پور عضو هیأت علمی گروه علوم مهندسی دانشگاه فناوری های نوین سبزوار و محققانی از دانشگاه ETS در مونترال کانادا، منجر به چاپ مقاله ای در مجله معتبر Journal of Materials Science and Engineering A شد.

- پژوهش مشترک دکتر حمیدرضا عزت پور عضو هیأت علمی گروه علوم مهندسی دانشگاه فناوری های نوین سبزوار و محققانی از دانشگاه ETS در مونترال کانادا، منجر به چاپ مقاله ای در مجله معتبر Journal of Materials Science and Engineering A شد.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، دکترعزت پور درخصوص این طرح پژوهشی گفت: در این پژوهش تاثیر مکانیزم های ترمیم دینامیکی با توجه به نقش دوقلویی ها روی رفتار تغییر شکل گرم دما بالای سوپرآلیاژ پایه نیکل مونل 400 مورد بررسی قرار گرفت.

به گفته عضو هیات علمی دانشگاه فناوری های نوین سبزوار، خواص مکانیکی قابل توجه این آلیاژ و مقاومت به خوردگی بسیار خوب آن در محیط ‎ های نمکی و در برابر اسید سولفوریک و هیدروفلوئوریک باعث شده است تا این آلیاژ در صنایع دریایی، شیمایی، ساخت مخازن نفت و مبدل های حرارتی کاربرد فراوانی داشته باشد.

در این زمینه، بررسی رفتار تغییر شکل گرم و تعیین محدوده دمایی مناسب کار گرم این آلیاژ از چالش های تحقیقاتی به شمار می رود که در این مقاله مورد بررسی قرار گرفت.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

انتشار مقاله مشترک استاد ایرانی با دانشگاه مونترال کانادا

انتشار مقاله مشترک استاد ایرانی با دانشگاه مونترال کانادا