مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 31 شهریور 1399 ساعت 06:452020-09-21بين الملل

ایران در نخستین روز جنگ


در روز 31 شهریور 1359 با هجوم ارتش عراق به مرزهای غرب و جنوب و حمله هوایی به چند فرودگاه ایران جنگ تحمیلی هشت ساله دولت عراق به رهبری صدام حسین علیه ایران آغاز شد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، روزنامه شرق در ادامه نوشت: این واقعه در حالی اتفاق افتاد که فقط 19 ماه از پیروزی انقلاب اسلامی می گذشت.

صدام حسین، رییس جمهوری وقت عراق، چند روز پیش از این اقدام، پیمان 1975 الجزایر را در برابر دوربین های تلویزیون بغداد پاره کرد و در نطقی با تأکید بر مالکیت مطلق کشورش بر اروندرود که آن را شط العرب می نامید و طرح این ادعا که جزایر سه گانه ایران به اعراب تعلق دارد، هم زمان جنگ زمینی، هوایی و دریایی علیه ایران را آغاز کرد.

بمباران فرودگاه مهرآباد برای نخستین بار اخبار ساعت دو بعدازظهر روز 31 شهریور، خبر بمباران فرودگاه مهرآباد را مخابره کرد.

روزنامه کیهان درباره فضای فرودگاه و آن چه در این حمله بر مردم حاضر در آنجا گذشت، نوشت: یکی از کارمندان هواپیمایی گفت که به هنگام مراجعت از فرودگاه به خانه متوجه شدم سه فروند هواپیما با فاصله نسبتا کمی بر فراز فرودگاه در حال پرواز هستند.

از آنجایی که حدس می زدم هواپیماها خودی باشند، چندان توجهی نکردم تا این که صدای انفجار برخاست و آنگاه متوجه شدم که بمب انداخته اند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

ایران در نخستین روز جنگ

ایران در نخستین روز جنگ