مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 31 شهریور 1399 ساعت 06:252020-09-21سياسي

شبستان مسجد میرخضر شاه یزد، موزه می شود


مسئول موزه های اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان یزد گفت: در جلسه شورای فنی میراث فرهنگی، طرح ایجاد موزه در شبستان جنوبی مسجد تیموری میرخضرشاه تایید شد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس از یزد به نقل از روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان یزد، الهه خاکباز الوندیان مسئول موزه های اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان یزد با اعلام این خبر افزود: مسجد خضرشاه یکی از مساجد تک ایوانی بازمانده از دوره تیوری است که در محله چهار منار یزد واقع شده است.

او ادامه داد: در این مسجد اشیاء و موقوفاتی با قدمت بالا، وجود داشته که به منظور معرفی مسجد، محله و سنت روضه خوانی به گردشگران و علاقه مندان؛ جمع آوری و پاکسازی شده تا در معرض نمایش عموم قرار گیرد.

الوندیان اظهار داشت: یکی از ارزشمندترین اشیاء متعلق به این مسجد فرشی به ابعاد 4٫20 در7٫40 میباشد که در واقع سندی بافته شده حاوی اطلاعاتی از موقوفات مسجد است.

این فرش نفیس، اولین فرش بافته شده برای مساجد در استان یزد بوده است.

وی از قرآن شصت پاره ای نوشته شده در سال 1242ه.

ق و زیلوهای قدیمی موجود در این مسجد به عنوان دیگر اشیاء ارزشمند این مکان نام برد و افزود: اشیایی از قبیل قلیان، سماور، قهوه خوری، سینی و ظروف مسی که برای پذیرایی و مراسم روضه خوانی م


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

شبستان مسجد میرخضر شاه یزد، موزه می شود

شبستان مسجد میرخضر شاه یزد، موزه می شود