مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 31 شهریور 1399 ساعت 06:202020-09-21اقتصادي

کودکان کار قم، از تکدی فال تا اعتمادی که دیگر به اجتماع ندارند


عمده کودکان کار قم در مناطق حاشیه نشین و کودکان اتباع دیده می شود که متاسفانه به دلیل عدم پوشش گسترده خدماتی در شرایط نامناسبی قراردارند.

- ایسنا/قم عمده کودکان کار قم در مناطق حاشیه نشین و کودکان اتباع دیده می شود که متاسفانه به دلیل عدم پوشش گسترده خدماتی در شرایط نامناسبی قراردارند.

از آنجایی که آسیب ها و ضعف های اقتصادی درجوامع جهان سوم مستقیما متوجه دولت ها نیست و صراحتا گریبان اقشار ضعیف اجتماع را میگیرد،رفته رفته این قشر محصولی تحت عنوان کودک کار را پدید می آورد که نوعی تراژدی اجتماعی است.

این کودکان با توجه به به کمبودهای امنیتی،روانی و مادی که در زندگی خود با آن مواجه بوده اند،تحت تاثیر خورده فرهنگ هایی که بین خود ایجاد کرده اند؛ این امکان را دارند که بعد ها حتی امنیت اجتماعی را نیز تهدید کنند.

اما در بررسی این موضوع نمی توان نقش و تاثیر دولتها برآن را نادیده گرفت لذا بر اساس ماده 32پیمان جهانی حقوق کودک،آنان باید در برابر هرکاری که رشد و سلامت آن هارا تهدید میکند،حمایت شوند و دولتها باید سن کار کودکان را مشخص کنند.

کودکانی که علی رغم کنش ظاهری شان صرفا تحت آسیب های تکدی گری و فروش نیستند بلکه متوجه آسیب های بشدت مخرب اجتماعی و روانی اند، آنچه یک کودک در خیابان رها شده را تهدید می کند شاید فراتر از آن چیزی باشد


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

کودکان کار قم، از تکدی فال تا اعتمادی که دیگر به اجتماع ندارند

کودکان کار قم، از تکدی فال تا اعتمادی که دیگر به اجتماع ندارند