مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 31 شهریور 1399 ساعت 06:102020-09-21اقتصادي

آینده تکان دهنده در انتظار پنج کلانشهر ایران


یک کارشناس ارشد جغرافیا و برنامه ریزی شهری گفت:در سال 1394، شهرهای ارومیه، اصفهان، تهران، مشهد و تبریز به عنوان پنج شهر هوشمند ایران معرفی شدند، - ایسنا/خراسان جنوبی یک کارشناس ارشد جغرافیا و برنامه ریزی شهری گفت:در سال 1394، شهرهای ارومیه، اصفهان، تهران، مشهد و تبریز به عنوان پنج شهر هوشمند ایران معرفی شدند، اما با توجه به شاخص ها و اصول شهر هوشمند، به نظر می رسد این پنج کلانشهر ایران تا رسیدن به واقعیت شهر هوشمند هنوز فاصله زیادی دارند.

فرزانه نصراصفهانی در گفت وگو با ایسنا خاطرنشان کرد: در هزاره سوم، نقش فناوری های نوین و پیشرفت های تکنولوژیک را در عرصه های اقتصادی و اجتماعی نمی توان نادیده گرفت وشهرها در بستر تمدن، خلاقیت و شکوفایی فکری بشر هستند؛ امروزه شهرهای هوشمند یا شهر دیجیتال یکی از راهکارهای رشد و توسعه شهری در راستای بهبود کیفیت زندگی شهروندان در نظر گرفته می شوند.

این کارشناس ارشد جغرافیا و برنامه ریزی شهری بیان کرد: شهر هوشمند با تکیه بر فناوری اطلاعات و ارتباطات بر افراد هوشمند، زندگی هوشمند، محیط هوشمند، اقتصاد هوشمند، حمل و نقل هوشمند و حکمروایی هوشمند تأکید دارد.

وی افزود: تحقیقات پیش بینی می کنند که تا سال 2021 شهرها می توانند با هوشمندسازی نزدیک به 19 بیلیون دلار ذخیره کنند؛ دولت های بسیاری در جهان د


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

آینده تکان دهنده در انتظار پنج کلانشهر ایران

آینده تکان دهنده در انتظار پنج کلانشهر ایران